Prowadzenie wszystkich postępowań za pośrednictwem systemu KRZ oznacza, że co do zasady nie ma możliwości wnoszenia pism, w tym także zgłoszeń wierzytelności, w formie papierowej. Takie pisma, w tym zgłoszenia wierzytelności nie wywołają skutków prawnych i są pozostawiane w aktach sprawy bez rozpoznania.

 

Jak założyć konto w KRZ?

Aby móc skutecznie wnosić pisma przez system KRZ należy założyć konto w Krajowym Rejestrze Zadłużonych. W tym celu niezbędne jest określenie nazwy użytkownika, adresu poczty elektronicznej, hasła, oraz złożenie podpisu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego albo uwierzytelnienie przez użycie środka identyfikacji elektronicznej.

 

Jak zgłosić wierzytelność w KRZ?

Samo założenie konta na portalu nie spowoduje, że wierzyciel automatycznie uzyska dostęp do akt powstępowania upadłościowego. Pełen dostęp do akt postępowania upadłościowego wierzyciel otrzyma dopiero po dokonaniu zgłoszenia wierzytelności.

Gdy już wierzytelność zostanie zgłoszona, dostęp do akt powinien nam zostać nadany automatycznie, zarówno do głównych akta postępowania upadłościowego, jak również do akt postępowania przeznaczonych wyłącznie do zgłoszeń wierzytelności.

Po dokonaniu zgłoszenia wierzytelności i uzyskania dostępu do akt postępowania należy pamiętać o regularnym sprawdzaniu akt postępowania, gdyż w każdej chwili mogą pojawić się w nich istotne z perspektywy wierzyciela pisma, takie jak zarządzenia wzywające do uzupełnienia braku, zarządzenia o zwrocie zgłoszenia oraz wszelkie inne pisma.

Kancelaria prowadzi obsługę wierzycieli w postępowaniu upadłościowym prowadzonym w systemie KRZ, w tym związaną z dokonywaniem zgłoszeń wierzytelności oraz bieżącym monitorowaniem wszelkich czynności w postępowaniu.